Gennemse opslagsværket ved hjælp af dette indeks

Speciel | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | Æ | Ø | Å | ALLE

F

Spørgsmål:

File access denied

(Senest redigeret: Thursday den 15. September 2005, 13:47)
Svar:

Hvis læreren kan få adgang til en fil, mens de studerende ikke kan, kan problemet være, at filen er placeret i en mappe, som de studerende ikke har adgang til. Så hjælper det ikke, at der er lavet en link til filen.


Spørgsmål:

Filer kan ikke læses

(Senest redigeret: Wednesday den 22. April 2009, 22:20)
Svar:

Se først OSS'en "File access denied". Virker det ikke, har vi endnu ikke fundet en nem løsning. Men måske dette kan hjælpe:

Problemet nærmere beskrevet: Jeg kan godt logge på, men ikke få adgang til at læse de dokumenter, læreren har lagt ind i eMF. Det kan være Word-filer eller Powerpoint-filer.

Løsningsforsøg: Der er desværre mange ting, der kan medføre dette problem. Har du en browser som Firefox, så prøv den eller hent den her: http://getfirefox.com eller http://www.mozilla.org). Der er tale om en fil på ganske få MB. Løser det at køre/installere og bruge Firefox, så fortsæt med det. Internet Explorer giver desværre tit problemer. Du kan også prøve Opera.

Hvis det ikke hjælper eller du ikke ønsker at installere Firefox eller f.eks. Opera, så prøv følgende:

1. Check, at http://emf.teologi.dk er indtastet som et websted, du har tillid til. Vælg Funktioner --> Internetindstillinger --> Sikkerhed --> Websteder, du har tillid til og indtast "http://emf.teologi.dk.dk" som websted.

2. Desværre kan det også være en firewall (et program, der beskytter din computer mod, at programmer uden at få lov kan køre på din computer). Da der er mange forskellige firewalls, så må du kigge i din manual. Firewallen skal være indstillet således, at http://emf.teologi.dk giver mulighed for at køre MIME-type ingregrated objects.

3. Hvis det ikke virker eller du ikke ved, hvad du skal stille op med punkt 2, så gå ind i Forummet Hjælp og beskriv dit problem, herunder

  • hvilken computer du har: pc eller Apple
  • hvilket operativsystem du kører: navn og version
  • om du har en firewall kørende og i bekræftende fald navn og version
  • om du har prøvet Firefox eller Opera

4. Hvis det ikke hjælper, så kontakt Karin Christensen via beskedsystemet i eMF.

Denne vejledning opdateres efterhånden, som vi bliver klogere på, hvori problemerne består.